#1 Fajne miejsca: Dolina Baryczy

PicsArt_07_13_2017 22_15_42

Postanowiłam się z Wami podzielić fajnymi miejscami, które odwiedzamy, przy okazji rodzinnych wypadów.
Pod koniec czerwca wybraliśmy się do Doliny Baryczy.
Naszym miejscem docelowo-noclegowym była Winnica De Sas.

803EB4DC-40C9-46AA-B283-4592EEBB6D95
Do odwiedzenia tej winnicy przymierzaliśmy się już jakiś czas. Odkryliśmy ją dzięki Świętu Wina i Sera, które odbywa się we Wrocławiu od trzech sezonów, w okolicach września. Odwiedzając ubiegłoroczną edycję byłam 3 dni przed porodem, więc to M. kosztował wszystkie wina i zdawał mi relacje ze smaku, ja raczyłam się ich zapachem :-) .
Poza winem z Winnicy De Sas, spodobała nam się tam opcja noclegu oraz ciekawa okolica. W winnicy można wynająć cały domek lub pojedyncze pokoje. Domek składa się z 6 pokoi 2-osobowych i 1 pokoju 1-osobowego, oprócz tego mamy do dyspozycji salon z aneksem kuchennym i kominkiem, salon telewizyjny, 2 łazienki, saunę i taras z grillem. My zarezerwowaliśmy jeden pokój 2-osobowy, ale okazało się, że w tym terminie co my nikogo więcej nie było, więc szczęście nam sprzyjało :-) .

44B71EE2-5C04-4A6B-8744-F75D0DBE0B2A

Sama winnica położona jest na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy, we wsi Czeszyce (15 km od Milicza i 70 km od Wrocławia).

Okolica oferuje wiele ciekawych atrakcji. My postanowiliśmy jednego dnia wybrać się do Rudy Sułowskiej. Znajduje się tam kompleks stawów, Gospoda 8 Ryb i Hotel Naturum. Poza tym jest też trochę atrakcji dla dzieci: zwierzyniec, ścieżka zmysłów, plac zabaw czy skansen i dom rybaka.
Miejsce jest naprawdę bardzo fajne i przyjazne podróżującym z dziećmi. Obowiązkowo zjedliśmy rybę w 8 Rybach i mimo, że opinie na temat tego miejsca są podzielone, my byliśmy zadowoleni zarówno z obsługi jak i z jedzenia.

ACAD497B-2E7D-498D-8718-DB5D6F0B20BE

BB497857-A19B-4B41-A5CC-A59C3B8FEEB8

Wracając do naszej winnicy odwiedziliśmy jeszcze Grabownicę i wieżę widokową, która się tam znajduje. Warto zboczyć z drogi, bo widok na okoliczny staw jest naprawdę bardzo ładny.

37FBD16E-133D-41F7-8C33-24170C702C8A

Kolejną ciekawą atrakcją do odwiedzenia jest Krośnicka Kolej Wąskotorowa.
3 kilometrowa trasa z dymiącym parowozem i pięcioma tematycznymi stacjami, będzie na pewno super atrakcją dla starszych dzieci, bo Janek był średnio zachwycony :-) .

Ostatnim naszym przystankiem była Ruda Żmigrodzka i Karczma Rybna. Powiem Wam, że pierwszy raz jadłam karpia ze smakiem, a nie cierpię tej ryby. Miejsce jest bardzo fajne z widokiem na malowniczy staw. Jest też kącik dla dzieci z zabawkami, toaleta z przewijakiem co jest sporym udogodnieniem dla podróżujących z dziećmi.

DB195E1F-0F64-47BF-85DF-081F54CFAD63

Wyjazd minął zdecydowanie za szybko. Na pewno jeszcze odwiedzimy Winnicę De Sas i okoliczne atrakcje, zważywszy na to, że są one tak blisko Wrocławia. Polecam Wam odwiedzić te miejsca, bo są fajną alternatywą na spędzenie czasu poza miastem.

K.

2 komentarze do “#1 Fajne miejsca: Dolina Baryczy

• Wpis miał być o atrakcjach w Dolinie Baryczy :). Winnica De Sas to świetne miejsce, ale będąc matką karmiącą podróżującą z małym dzieckiem, ciężko korzystać z jej uroków w pełni.